sekarang ni,ayat 'awak tak kenal saya lagi..saya ni periang orangnya..tak sombong'

or

'tak kenal maka tak cinta'

or

'do not judge a book by its cover'

or any related sentences

semua dah kurang sesuai..zaman sekarang ni, apa yang org akan tengok ialah;

first impression..

contohnya, puan pengetua yang tak pernah kenal aku tu,tiba2 datang tegur aku and kata 'kamu ni bagus lah..mesti kamu ni aktif kan?bla3...'

nak tau puan pengetua evaluate aku melalui apa?

my-damn-bored-5-minit-speech-before-the-dinner-begin

yang mana,mungkin seluruh ballroom akan setuju mengatakan bahawa speech aku mmg membosankan,tapi TAK bagi puan pengetua..(sebab aku boleh nampak beberapa org yg x pay attention bila aku bercakap *sigh*)

jadi adik-adik, sila asah soft skills a.k.a kemahiran insaniah anda ok..be the best,beat the rest.. =)